středa 18. února 2015




Popeleční středa


Při udělování popelce se říká: „Pamatuj, že jsi prach a v prach se obrátíš“ (srov. Gen 3,19) anebo opakuje Ježíšovu pobídku: „Čiň pokání a věř evangeliu“ (srov. Mk 1,15). Jak důležité je slyšet a přijmout tyto výzvu právě v této naší době!

Dnešním dnem začíná náročné, ale krásné období 40 denního půstu. Pak Velikonoce- v tom pravém slova smyslu. Křesťanském smyslu. Když jsem byla dítě, měla jsem samozřejmě raději Vánoce. Dokonce jsem oponovala všem, kdo mi říkali, že Velikonoce jsou pro křesťany mnohem důležitější než Vánoce. Ale můj argument byl vždycky jasný: " Kdyby se Ježíšek nenarodil, nemohl by za nás ani umřít, takže jsou důležitější Vánoce" . :-) A pak taky ty dárky, žejo. :-)


Včera večer jsem se muže ptala, jak prožijeme ten letošní půst. Jako advent? To se nám moc nepovedlo...snažili jsme se pravidelně každý večer číst z Písma a rozjímat nad ním, ale často jsme to nezvládli, to přiznávám. Důležitější ale podle mě je, že jsme se pokoušeli a zase se pokusíme. Taky pojedeme na postní duchovní obnovou, na kterou se moc těším. 


Takže pro mě začíná období očisty-nejen té jarní-těla, se kterou to nebudu moc přehánět, protože nechci, aby miminku něco chybělo, ale taky té, co se týká duše. A tady to snad ani přehnat nejde. 


Popeleční středa

3 komentáře:

  1. Měla jsem a mám to stejně :-). Díky dietě jsem moc nepostřehla včerejší masopust, ale jsem ráda, že tu předvelikonoční očistu mám prodlouženou. Bez ní by to nešlo. Po dlouhý době zase nejsem těhotná nebo kojící, takže dneska chleba a voda. Těšila jsem se na to, je to tak očišťující! Hezký prožití přeju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :-) a kdybych nebyla těhotná, tak si dám fakt pořádnou čistící kůru. Tak třeba příští rok :-) ale pořád dumám nad tím, cos mi řekla s tím mlékem...zkusím ho někdy opravdu úplně vysadit.

      Vymazat
  2. Jé, taky jsem měla ten samý názor na důležitost vánoc jako ty :-))) a půst ten není očista těla...půst je půst...kdy z lásky k Bohu se něčeho dobrovolně zříkám...a ten Zlý se může samozřejmě zbláznit z naší ubohé snahy, tak řádí a vymýšlí spoustu důvodů, proč nedržet půst :-)) a miminku přeju krásný pokoj v bříšku :-))) držte se pá K

    OdpovědětVymazat