středa 13. srpna 2014

Budování domečku, část 5.

Dnes bych Vás kromě stavby chtěla pozvat taky na naši malou zahrádku. Vše je tu teď rozkopané, zaházené stavebním materiálem, kupí se tu hlína, ale přes to všechno, už teď má pro mě má zahrada kouzlo. Tenhle zmatek ve mě paradoxně probouzí fantazii a už si plánuji svou vysněnou oázu klidu a pohody. Dělám si nákresy, brouzdám po internetu, ukládám si obrázky a když jsme venku a mám u sebe foťák, fotím si, co mě zaujme. 

Ten náš kousek půdy bych chtěla zrealizovat ve stylu staré venkovské romantické zahrady. Budou tu růst slezové růže, spousta bylinek, slunečnice, kupa letniček, ovocné stromy a samozřejmě si své místo najde i domáci zeleninka. Žádné zakrslé jehličnany zastřinuté do jehlanu, nebo koule u mě nenajdete.

Chtěla bych vybudovat kamené zídky a chodníčky, dřevěný domeček na nářadí a pro děti a taky zahradní sprchu. No a samozřejmě pergolu pro dlouhé letní večery....

Nechci za to všechno utratit hromadu peněz, spíš bychom chtěli využít zbytkových materiálů, kterých se nám tu válí kupy. 


  




Říkala jsem si, že letos nic nesadím vzhledem k tomu, že mi to stejně pojezdí bagr, ale nevydržela jsem to. Takže alespoň bazalka-tu už průběžně suším, mečíky, jahody, pivoňky, okrasné dýně, meduňka a chryzantémy.


Mou velkou radostí je živý plot, který jsme zasadili na podzim a do teď se vytáhl o celý jeden metr. 









No a tady už konečně domeček, porostl o velký kus, mám radost. :-)








Přestože i mě se zdá "tento způsob léta poněkud nešťastným", snažím se nesmutnit po sluníčku a tak i Vám přeju hezké dny....

14 komentářů:

  1. Verunko, moc se mi líbí tvůj zahradní plán! Na fotkách vidím kostelní věž - tak se k vám opravdu víc hodí slézové růže (jsou tak nádherné) nebo ty tvarované jehličnany.
    Hodně zdaru!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, děkuji, snad to všechno půjde podle našich představ :-)

      Vymazat
  2. Pááni Veru, za chvíli máte hotovo:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Ajko, s každou další cihlou roste úměrně i míra mé radosti :-)

      Vymazat
  3. Veru už teď vidím, že zahrádka i domeček budou nádherné. Držím palce ať jde vše jako po másle. Měj se co nejlépe a ať se daří :)

    OdpovědětVymazat
  4. Domek vam pekne vyrost, nez se nadejete tak bude pod strechou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, doufáme, že do podzimu by mohl být. :-)

      Vymazat
  5. Rostete! A co říct, brzy se vyloupnete do krásy :-))) ty šišky jsou krásné. Miluju šišky. Jakékoliv :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jaký to je poklad mít šišky přímo na zahradě pod oknem :-)

      Vymazat
  6. Při čtení popisu zahrádky jsem se ocitla někdě mezi Karkulkou a Pýchou a předsudkem, krása :-) Moc Ti přeji, ať se ten sen splní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo Pýcha a předsudek, tak to jsme na stejné vlně :-)

      Vymazat
  7. Krásné fotky. Domeček pěkně roste...těším se na další fotky.

    OdpovědětVymazat