středa 8. května 2013

Co je na večeři? Chleba s...

Už jsem to nedokázala vydržet a MUSELA jsem prostě něco uvařit (po dnech a nocích kdy si v posteli jen prohlížím a čtu kuchařky se snad ani není čemu divit). Dnešní večeře byla prostě vyjímečná. Našla jsem si recept opět v jednom starém časopise Albert. Už dlouho jsem se na něj chystala, slintala jsem nad obrázkem, ale vždycky se našlo něco důležitějšího na práci. Ale ten skvělý pocit, když jsem se konečně odhodlala se do toho pustit a ještě skvělější, když se to tak dokonale povedlo (ne že bych se chtěla chválit, ale tvrdil to muž :-) ). Kdo se do této jednoduché pochoutky pustí, nebude litovat. Dobrou chuť!

Lžičku a půl droždí, 160 ml vlažné vody a lžičku cukru smícháme v hrnku, necháme vzejít kvásek. V míse smícháme 250 g hladké mouky, lžíci olivového oleje a trochu soli. Přidáme kvásek, zaděláme hladké těsto (zde se vyznamenal ten můj chlap :-D). Necháme 20 minut vykynout. Troubu předehřejeme na 220 stupňů. Vyválíme ovál, a dáme do nachystaného plechu s vyšším okrajem a vyloženým pečícím papírem. Pak jen klepneme vajíčka (já jsem dala 4), přidáme rajčata, natrhané kousky slaniny, posypeme tvrdým sýrem, bazalkou a chilli. Zastříkneme olivovým olejem a necháme péct do zlatova. A pozor, není to pizza (těsto má spíš chlebovou strukturu)!!







Když k tomu všemu přidáte čerstvý vzduch, voňavou zahradu a sklenku vína, nebude už chybět nic.

2 komentáře: